Can't click join button

 Anuri


Posted 6 September 2019 - 10:08 pm
Hi,

I just switched over from steam to voobly (I used aoe2 tools to get all compatabilities). However, when I join a game room i cannot click on the "join" button. The button is green, but I cannot click it. I searched on the internet and found this threat. It seemed to be the same isssue, but unfortunately all it says is "Issue resolved through direct assistance".

I did ran the game diagnostics and this is the result: (note I have my voobly set in German. "Überprüfe" means check, "Erfolgreich" means successfull, and the bit on the end means this: Everything looks fine. DirectPlay is configured and the game was found on your harddrive. If you still have problems try rejoining the lobby or restarting your computer.)
Quote:
Non-DirectPlay Spiel-Pfad ist 'D:\Microsoft Games'
Überprüfe 'D:\Microsoft Games\language_x1.dll' existstiert...
Erfolgreich!
Überprüfe 'D:\Microsoft Games\age2_x1\age2_x1.exe' existstiert...
Erfolgreich!
Voobly-Pfad ist 'c:\program files (x86)\voobly'
Spiel-Version ist '1.0C-VLY'
Überprüfe 'D:\Microsoft Games\language_x1_p1.dll' existstiert...
Erfolgreich!
Überprüfe DirectPlay Libraries...
Suche nach dpwsockx.dll...
Suche nach dplayx.dll...
'c:\windows\system32\dplayx.dll' size: 215552 bytes
DirectPlay Init Erfolgreich!
Scanne installierte DirectPlay Spiele...
Age of Empires II - The Conquerors Expansion [found]
Spiel wurde in DirectPlay Registry geunden!
DirectPlay deutet auf diesen Installationspfad hin 'D:\Microsoft Games'
DirectPlay Command-Line ist 'Lobby'
DirectPlay deutet auf diese Spiel-exe hin 'D:\Microsoft Games\AGE2_X1\age2_x1.exe'
Überprüfe Datei existstiert... Erfolgreich!
DirectPlay deutet darauf diese Language dll hin 'D:\Microsoft Games\language_x1.dll'
Überprüfe Datei existstiert... Erfolgreich!
Scanne 'c:\program files (x86)\voobly\gamedata\AOC\age2_x1.exe'
Erfolgreich!

Alles in Ordnung! DirectPlay ist konfiguriert und das Spiel wurde auf deiner Festplatte gefunden. Falls noch Probleme bestehen sollten, starte bitte die Lobby neu oder reboote deinen PC.
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 Anuri


Posted 7 September 2019 - 4:05 am
Issue is solved, aparrently my anti virus programm deleted a file. restorign that solved the issue
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 +eric@voobly

Voobly Team


Posted 9 September 2019 - 11:23 am
Thank you for sharing, have a great day.

/Eric


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